söndag 13 juni 2010

Bra nyheter!


Åh fick en så bra nyhet här på kvällskvisten :-)

I veckan ringde min pappa och berättade att det fanns en katt som blivit lämnad av sin ägare och personen som tvingats att ta hand om katten inte orkade längre och skulle avliva den.
Jag gjorde ett försök och annonserade på Facebook om att denna kisse en Exotic Perser fanns och att den snabbt behövde ett nytt hem annars skulle han avlivas.
Jag trodde att det skulle finnas tid att under ett par dagar hitta en ny ägare men nej redan dagen efter skulle stackarn avlivas.

Usch jag mådde så dåligt över att inget kunna göra, här kunde vi inte heller ta emot den.
Så jag trodde att den fick somna in men nu ikväll fick jag ett meddelande från pappa igen att katten lämnats till ett katthem :-)

Så skönt att höra!
Däremot är jag starkt emot aveln av dessa katter, tycker det är fördjälvligt att avla fram en katt som inte kan ta hand om sig själv och har svårt att andas.
Vissa tycker deras intryckta nosar aär sååå söta, usch säger jag!
Men denna kisse som redan finns förtjänar att komma till ett riktigt bra hem!
Så om nån bor i norrort och är intresserad så finns kissen på ett katthem i vallentuna.
Nu ska jag mysa med min egna härliga underbara Smirr.
En katt är ett så otroligt speciellt sällskap, så glad att jag har fått en så härlig liten krabat i mitt liv att ta hand om.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar