måndag 2 mars 2009

Mycket givande dag..

God kväll på er!
Detta har varit en mycket lång men väldigt givande dag.

Började som vanligt dagen på jobbet, mycket på g där också just nu så denna månad kommer bli slitsam.
Åkte vid 12 mot Karolinska, denna dag skulle jag till ORC (onkologiskt rehabiliterings centrum).
Det var idag dags för första mötet med vår kom igång grupp!
Tjejer i ungefär samma ålder som alla har haft gyn/livmoderhalscancer.

Det verkar vara ett toppengäng.
Och lite kul var det att flera av dom har läst min blogg och kände igen mig därifrån.
Hoppas det har kunnat ge lite insikt/förståelse på vägen och riktigt kul att vi nu möts upp tillsammans för att få något slags avslut eller för att hitta ett bra sätt att kunna förhålla oss till vår tidigare cancer.

Hade ingen större lust att åka därifrån idag.
Kändes så tryggt och lugnt att vara där med så många som verkligen förstår vad man har gått/går igenom och som vet hur det känns...
Inte lätt för andra att förstå även om de vill.
Längtar tills på onsdag då vi ses nästa gång!
Tror verkligen detta kommer att bli toppen!

Efter detta åkte jag till Täby Centrum för lite shopping :-)
Det blev lite nya träningskläder, vi ska ju ha fysisk träning på onsdagar så jag tyckte jag behövde lite nytt :-)
Sen blev det ytterligare några småsaker.

Sen kom Jim och mötte upp mig i Täby och vi åt lite middag, sen vidare till min bror som ju idag fyller 23 år!
Där blev det lite kaffe och fransk chokladtårta, Mums!
Sen kände jag hur all trötthet bara välde över mig och vid 21 tiden åkte vi hemåt igen.

Nu kollar jag på slutet av dagens CSI och reflekterar över denna dag...
Känns bra känns som att det händer bra saker nu!

Hoppas ni också har haft en bra dag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar