onsdag 11 mars 2009

Kom igång gruppen!

Japp onsdag och ännu en träff med vår kom igång grupp på KS.
Onsdag betyder motion....
Idag började vi med ett basgympa pass och sen ett yogapass.
Varje pass var på en timme var...

Hmm trodde en kom igång grupp skulle vara lite lagom lätt men detta är faktiskt riktigt ansträngande.
Kommer nog ha grym träningsvärk imorgon.
Lagom till kryssen ;-)

Men det känns bra ändå, nu har jag tränat, solat och shoppat kläder till kryssen.
Så nu ska vi åka och ha kul!

Men men åter till gruppen, de kör rätt hårt med oss men det är väl det som är meningen.
Nu ska vi liksom tillbaka till livet igen!

Är ju nu i slutet av april ett år sedan jag avslutade mina behandlingar.
Förra året är ju mycket av en enda stor dimma, mycket tack vara alla morfinpreparat...
Mycket har ändrats samtidigt som det är detsamma.
Svårt att förklara hur man känner sig efter en sådan här sak.
Men alla som gått igenom en stor kris / svår sjukdom vet ju hur det är...

Jag har ändrats på vissa sätt det märker jag mer och mer.
Om det är till det bättre eller ej kommer väl visa sig.
Jag vet nu att jag nog aldrig kommer bli samma person som jag var innan och det får helt enkelt vara ok att det är så.
På vissa sätt kanske jag känner mig äldre eller nej inte äldre utan mer erfaren.
På ett annat sätt så känner jag mig yngre.
Jag har ingen press på mig längre med att skaffa barn..till exempel.
Jag känner att en del saker släppt från mina axlar, jag har lättare att säga nej och att inte ta på mig så mycket saker.
Jag har blivit mer snäll mot mig själv och försöker göra saker som jag mår bra av.
Det känns rätt bra faktiskt.

Oj då blev visst ett ganska långt inlägg här jaja.
Imorgon då är det dags för kryssen :-)
Skriver säkert lite innan det är dags.

Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar