måndag 8 februari 2010

Halloj!

Hej på er!
Bilden ovan är ifrån Agges disputationsfest.
Kunde ju bett Chris ta en bild men men ;-).
.
Det blev en lyckad helg med massa fest.
.
Orken har varit lite sådär senaste veckan på kvällarna men nu tror jag det kommer bli bättre igen.
Jag äter ju hormonpiller nuförtiden för att slippa klimakteriebesvär och jag har ännu inte hittat nån sort som funkar helt ok.
.
Första sorten gjorde ingen skillnad alls, andra fick mig att må jättekonstigt och inte alls bra, tredje sorten var helt ok de första 90 dagarna då jag åt en typ av piller men sen följde 14 dagar med piller som fick mig att bli en riktig klimakterie häxa.
Så nu kör vi på sort nr 4 och hoppas på att detta kan vara det rätta!
.
Dock har jag varit utan piller i ca 14 dagar och det har medfört att vissa problem har kännts av.
De klimakterieproblem jag har upplevt är:
nån värmevallning men inte alls farligt, svårare att sova än vanligt, ont i huvudet, ont i leder.
Ja lite smått och gott ;-)
.
Ikväll har jag typ kört ut Chris i några timmar.
Jag har ett otroligt stort behov av att vara för mig själv ibland och de senaste veckorna har jag varit ensam i max en timme i streck!!
Det bara funkar inte för mig så jag tipsade Chris om att han kanske skulle gå och träna lite eller göra något annat efter jobbet idag :-)
Så nu är han en sväng i Täby tror jag och kollar lite i affärer, som tur är förstår han mig :-)
Det är ju inte det att jag inte vill vara med honom men jag uppskattar honom ssååååå mycket mer när jag har fått vara själv ett tag och bara andas lite.
.
Så ikväll är det bara jag och Smirr.
Ska passa på och verkligen njuta.
.
Hoppas ni alla har en riktigt härlig kväll!
Kram

2 kommentarer:

  1. Låter jobbigt med allt som kom som till följd av cancern. Känns helt galet att jag hr följt dig så länge....kram

    SvaraRadera
  2. Ulrica:
    Jo vissa dagar är mindre bra men men det går bra ändå!
    Jättekul att du hängt med så länge!
    Kram

    SvaraRadera