torsdag 14 augusti 2014

Körkort 2014?

Jaha hörni, första dagen åter på jobbet och massa övningskörning!

Det var riktigt skönt att komma tillbaka till jobbet igen!
Känns som jag har massor av ny energi inför hösten!
Hittade ett bra mellanmål idag!
Äntligen en blandning utan jord och hasselnötter :)

Sen efter jobbet åkte jag direkt till Mörby för lite övningskörning med Kerstin, från Kerstins trafikskola.
Men dessa växlar och koppling.....
Grrr jag kommer inte överens med dem.
Kom hem rätt deppad men David peppade upp mig med lite mat mm och sen tog vi mercan ut på en tur.
Det var vår första övningskörning tillsammans :)
Det gick jättebra!
Denna bil har vi lånat av mamma och bror under några månader och det är en automat. Åhhhhh vad underbart att köra en automat!!!

Jag börjar fundera på att ta körkortet i tre steg. Teori, automatkort och sen till nästa höst göra uppkörning för manuelltkort.
Det är ju nämligen så att teorin behöver man inte skriva igen :)

Helt ärligt känner jag att gör jag inte på detta sätt så kommer jag inte orka med att ta körkort.

Kom gärna med lite input!

Kram 

2 kommentarer:

  1. Jag tror att ett gott råd är att bara få det överstökat med den manuella delen! Har du väl tagit ett automat-kort tror jag inte att det är så kul att lägga ut lika mycket pengar bara för att lära sig om växelspaken. Dessutom blir det nog svårare då du lärt dig att köra automatbil, du får liksom lära om dig. Jag tyckte att det var precis som när man var liten och lärde sig cykla, så fort man lärt sig dragläget är det så sjukt roligt och det är verkligen värt att kämpa för! Lycka till!!! :)
    /Lovisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din input!
      Det är säkert som du säger.
      Men det känns som att behövs bestiga mont Everest.
      Men jag har inte bestämt mig än :)

      Radera