fredag 8 augusti 2014

Eko vs oeko :)

Halloj!
Här mås det lite bättre, har helt enkelt överansträngt mig på senaste passet så vila och Ipren så blir det bra!

Jo det här med ekologisk mat!
Vi köper alltid ekologiskt om det finns.

För ca tre veckor sedan var den ekologiska paprikan slut.
Jag ville verkligen ha paprika så vi köpte en "vanlig".
Så här ser den ut efter 3-4 veckor:
Fortfarande som ny!
Eko paprikorna klarar max en vecka sen möglar de.
Jag ska behålla denna paprika och se hur lång tid det tar innan den börjar mögla.
Hursomhelst så känns det lite läskigt när jag tänker tillbaka på hur mycket gifter jag  har stoppat i min stackars kropp genom åren. Kanske inte så konstigt att jag fick cancer.

Jaja gör om och gör rätt känner jag!
Nu försöker jag äta så rent som möjligt, men självklar blir det kakor och pizza då och då också :)
Jag tror på att hitta en balans :)
Vi här hemma mår i alla fall bra mycket bättre på den ekologiska maten :)

Kram

2 kommentarer:

  1. Haha, känner igen det där! Köpte en ananas ("vanlig"), skar en skiva och placerade ananasen på skärbrädan med den skurna delen neråt. Någon timme senare kom jag tillbaka, tog en ny skiva och så höll det på tills den var slut.

    Köpte en oekologisk ananas, skär en skiva och placerar den på samma sätt. Kommer tillbaka någon timme senare och den är full av bananflugor... Ganska talande tycker jag, om den inte duger för bananflugorna så duger den verkligen inte åt mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, ja verkligen!
      Djuren vekar ha en bättre naturlig koll på vad de ska och inte ska äta :-)

      Radera