måndag 13 december 2010

På G?

Mmm Smirre är på g i alla fall.
Jag stannade hemma även idag då jag har så jävla ont.....
Grr vill bara få ut den där hemska visdomstanden nu så att kroppen kan få börja läka.
Känns som att bara den kommer ut så kommer ju det hemska trycket i huvudet att kunna släppa igen.
Finns ju många grader av smärta, det tror jag vi är alltför många som är bekanta med.
Usch hoppas på en smärtfri dag för er alla!

Snart dags att laga lite lunch gröt, ganska lätt att få i sig då jag har vissa tuggproblem :-)
Sen kom jag på att jag ska ju på julbord imorgon, hmm kan ju bli lite knepigt.
Men å andra sidan är detta småproblem.
Usch läser om så mycket hemskheter och tragiska livsöden, jag är en otrolig empat och tar lätt åt mig av sådant. Men det är så svår att veta vad man ska gör för att bidra.
Jag brukar se till att skänka några kronor lite här och där, nån nytta gör det nog i alla fall.
Men sen kan man inte ta åt sig för mycket heller, jag har ju inte ansvar för hela världen och alla kan ju först och främst bara utgå från sig själv.
Nej svårt det där, men jag tror och hoppas på att vi alla gör det vi kan :-)

Har ni förresten sett Katrin Zytomierskas insamling till barn nu i jul?
Klicka här för mer info.
Rikigt fin idé av henne, där hon genom sin idé fått möjlighet att med gåvor och sponsring kunna administera ut mat och julklappar till familjer i sverige som inte får det att gå ihop över jul.

Nej nu ska jag nog minsan vila en liten stund och ladda inför eftermiddagens hemskheter...
Kram

Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

  1. Hej
    Och tack för din kommentar.Först tror man att man e såå ensam men det verkar finnas många unga somgenomgår samma sak Kram sofie

    SvaraRadera
  2. Verkligen, vet inte om de har det där du bor men jag fick möjligheten att gå i en "kom igång grupp" genom onkologiskt rehab center som finns på Karolinska. Kanske har du möjighet att delta i något liknande? Känns väldigt skönt att träffa andra tjejer i samma situation!
    Annars kan jag tippsa om CTRF som gör massa bra saker för cancersjuka mm.
    Kram

    SvaraRadera