måndag 13 december 2010

Fy...

Javisst e jag snygg ;-)
Fy fan vad jag mår dåligt nu...
Detta var ytterst obehagligt och något jag inte vill göra om.
Tror dock mycket berodde på att jag var så nervös och hade så ont från inflammationen.
Lite pinsamt blev det då mina tårar bara började rinna och inte ville sluta... jaja så kan det bli.

Dessutom blir jag så jävla förbannad!!!
Tandläkaren idag frågade om jag hade fått penicilin!
Den förra jag träffade nekade mig att få penicilin hon sa att så gör vi inte i sverige!!!
Så tydligen hade jag kunnat få penicilin blivit av med infektionen och fått må bra i helgen, och då kanske sluppit två dagars sjukfrånvaro!
Detta är inte ok!!!!!!!!!!
Ska nog dra iväg ett mail och kritisera detta bemötande.

Nu ska jag bara vila och försöka återhämta mig så gott det går.

Kram

Published with Blogger-droid v1.6.5

4 kommentarer:

  1. Det var ju dåligt av den förra tandläkare att inte ge Dig penicillin, konstigt att de inte gör på samma sätt på en klinik!

    Det gör ju mer ont när det är inflammation som ligger vid tanden. Men om Du bortser från den så kanske det inte var så besvärligt just med utdragningen, fick han bända mycket eller gick det bra att han vickade till några gånger och så släppte tanden.

    Nu är det gjort i alla fall så senare får Du spotta ut tussen och ta det lugnt. Jag drog ut en tand en söndag när jag skulle köra till Värmland. Fick en tuss att bita om för det skulle sluta blöda, när jag kommit 3 mil stannade jag bilen och spottade ut den sedan gick det hur bra som allra helst.

    SvaraRadera
  2. Glömde skriva att det var jag
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Jag har dragit två visdomständer, båda gånger hann dom bli inflammerade och BÅDA gångerna fick jag penicillin före. Inflammation gör ju att allt gör så himla ont - även själva urdragningen.
    //Hälsn. Karin, gammal läsare som aldrig kommenterat förut :)

    SvaraRadera
  4. Karin: isch ja detta var inge vidare.
    Är äntligen nästan helt återställd men det tog tid.
    Kul att du hänger med :-)
    Kram

    SvaraRadera