onsdag 1 december 2010

Haha!

Haha!
Jag lyckades!!!
Det blev köttfärssås ändå :-)

Jag pausade en stund och funderade och filosoferade lite.
Tänkte på att bara ta en stund i taget och att faktiskt inte ta för sig mer än vad som orkas.
Och när jag insåg att det är ok att inte orka allt alltid så kände jag att jag ville ju laga mat, tycker ju det är supermysigt så javisst jag tog mig till köket och fixade allt i min takt.
Denna köttfärssås tog 1.5 timmar att bli helt klar men det var det värt :-)

Ibland flashar livet tillbaka lite och jag kommer så väl ihåg hur jag mådde när jag var cancersjuk, fy fan jag orkade ingenting!
Om jag nu orkar laga mat och sen struntar i att dammsuga så hey det är ju inte hela världen, jag orkar göra något i alla fall.

Nu känner jag mig ytterst nöjd, jag har mat i magen, matlåda för imorgon och massa mat i frysen. Riktigt bra att göra ett storkok då och då :-)

Annars så är jag själv hemma för en gångs skull, fast bara en liten stund till, Mr C är på nya jobbet och de skulle ha något kvällsmöte och Maria är och tränar.
Så nu är det bara jag, Smirr och datorn.
Riktigt nice, har ju inte haft så mycket ensamtid de senaste veckorna och det passar inte mig riktigt. Så nu ska jag bara sjunka ner i soffan eller vad jag nu vill göra och ta vara på varje minut.
Imorgon blir det åter till jobbet.

Kram

Published with Blogger-droid v1.6.5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar