måndag 22 mars 2010

Mer Friskis och Svettis!

Japp idag blev det lunchträning på Friskis gym!
Så skönt att få det avklarat på dagen, mindre risk att man mot arbetsdagens slut börjar tänka mer på hemgång än träning ;-)

Ahh sitter nu och jäser lite i soffan efter en mycket god middag som älsklingen lagade :-)
Kyckling och rotfrukter/grönsaker i ugn blev det idag!

Annars så har jag en spännande sak på g!
Jag har ju pratat mycket om mål och att jag saknat något konkret att jobba mot.
Men nu har jag faktiskt kommit på två mål för i år!

Mål nr 1:
Ta körkort!
Nu har jag sparat i hop det mesta själv och får hjälp med det sista av lilla mamma.
Ska köpa ett allinclusive paket på körskolan, ska till körskolan och betala in det denna vecka tänkte jag :-)
Körskolan jag har valt är Kerstins Trafikskola här i åkersberga!
Nära och bra och dom verkar hur gulliga som helst där!
Så detta kommer jag deffenitivt att blogga om :-)
Jisses Jenny ska ta körkort... hmm bäst att alla passar sig på vägarna nu ;-)

Mål nr 2:
Jo det är ett mål som nog verkar hur lätt som helst men inte för mig...
Jag ska under detta år flyga!
Jag och Chris ska åka utomlands i höst.
Som ni vet är jag helt hysteriskt flygrädd och vet faktiskt inte riktigt hur det ska gå med detta.
Men jag har ju flugit förr och ska göra det igen!
Har börjat med att bearbeta mina tankar åt ett mer positivt håll då jag tänker på flygplan och att flyga.
Märker faktiskt också att det gett effekt, sen tänkte jag även ta mig till doktorn och be om lite fina lugnande piller :-)
Sen ska det nog ordna sig, men som tur är har jag nästan ett halvår på mig att vänja mig vid tanken.

Så nu med lite nya mål för året känns det riktigt bra!
Hoppas ni också har några bra mål för detta år!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar