tisdag 12 januari 2010

Phu...

Så hemma...
Känner mig som en liten geléklump efter årets första pass på gymmet.
Dock en väääldigt skön känsla!
Nu är det på g igen!
Tror min 25% sjukskrivning samt långledigt runt jul och nyår gav rätt bra resultat.
Känner att jag har återfått en hel del energi, även om det har kännts lite stressigt och så på jobbet.
Fick tyvärr världens huvudvärk idag mot slutet av dagen, men som tur var lyckades en treo rätta till det!

Så nu till lite allvarligare saker.
Denna artikel publicerades på aftonbladet för ett tag sedan:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5917975.ab

Jag blev intervjuad för denna men kom endast med som en läsarkommentar (dessutom som en psynonym "Johanna", tråkigt) Dock var våra historier rätt lika tycker jag.

Bra att detta uppmärksammas.
Det är klart att fel kan begås, tyvärr...
Det borde inge göra det men det händer alldeles för ofta.

Därför är det otroligt viktigt att stå på sig om man själv känner att något är fel!!!
Jag önskar att jag hade stått på mig mer redan från början.
Hade jag gjort det hade cancern upptäckts i ett helt annat skede och min resa hade blivit bra mycket lättare...
Funderar fortfarande över om jag inte borde anmäla de två överläkarna som felbedömde mig två gg på danderyds gynakut...
Sista gången sa de åt mig att det var en inflammation och att jag skulle låta det läka ut av sig självt....hrmmmf
Jaja inte så mycket att gruva sig över nu men ändå ;-)

Nu ska jag släpa min trötta kropp mot tvättstugan och se om jag inte kan orka ordna lite rena kläder :-)

Ha en mysig kväll nu!
Kram

3 kommentarer:

  1. Usch...
    Nu jobbar jag på Gyn OP på DS :) Hoppas inte dom 2 dr e kvar nu då!

    SvaraRadera
  2. Ulrica:
    Mhm verkligen, båda var nån form av överläkare för gyn. en vithårig med glasögon och en gråhårig som såg rätt creepy ut.

    SvaraRadera
  3. haha, lägger signalementet på minner :) ( alla är typ överläkare btw)

    SvaraRadera