torsdag 21 januari 2010

ORC

Så nu ska bilden som legat uppe några timmar få lite text till sig också :-)
.
ORC = Onkologiskt Rehabiliterings Centrum
Idag var jag alltså på ORC och träffade min kurator.
Vi pratade igenom hösten och massa annat.
Känns bra att träffa henne som har varit min kontakt sedan första dagen på P14.
.
Det är ju helt klart mycket som har skett de senaste två åren och det kommer ta lång tid att bearbeta men vi var båda överrens om att jag är på rätt väg.
Jag ska dessutom börja med KBT terapi för min ångest som smyger sig på då jag ska sova samt min fobi för att flyga.
Så nu har jag ett par mål detta år att genomföra!
.
Känns bra, fortfarande på rätt väg.
Ikväll känner jag mig dock lite eftertänksam, det är många minnen att gå igenom.
Mycket känns jobbigt just för att jag under de första cancermånaderna åt så mycket morfin.
Jag har väldigt svårt att komma ihåg denna period, nån jag borde tala med om denna period är ju faktiskt Jim, han var ju där.
Tack till dig för att du fanns med under den perioden.
Jag ska även begära ut min journal och läsa igenom, kan ju ge lite info i alla fall.
.
Skönt att jag nu har ett sånt stort stöd i Chris, han får ta mycket av mina tankar nu men det leder också till många intressanta disskutioner :-)
Han var söt och hämtade mig idag efter besöket på ORC och så åkte vi till Arninge och köpte en jättefin sak till Smirre, bild på den kommer inom kort!
.
Att vara på ORC är alltid lika mysigt!
Ja det låter kanske lite konstigt men de har en helt otroligt härlig atmosfär där!
Känns så lugnt och avslappnat :-)
Tack för att ni finns!
Tavlan ovan finns i väntrummet och avger ett så fint lugn, så jag var bara tvungen att ta en bild på den.
Nej nu e det mys som gäller!
.
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar