onsdag 21 oktober 2009

Hemmamys

Detta är min utsikt för tillfället :-)
Sitter hemma i soffan och varvar ner efter dagen.
.
Det har varit en ganska påfrestande dag med många tankar.
Det är rätt jobbigt att ha varit så pass sjuk som jag har varit.
Det är jättesvårt att slappna av och lita på sin kropp igen.
Jag är väl som alla andra livrädd för återfall...
Jag försöker dock att leva mitt liv som fullt frisk och med stor tilltro till framtiden.
Men det är svårt att inte oroa sig när jag känner en knöl på halsen, eller hur det kryper och känns konstigt/ont i ryggraden, konstiga smärtor i magen, bröstsmärtor, blödningar mm mm.
För detta är min vardag.
Min kropp blev så pass skadad under behandlingen att detta är något jag får leva med.
Och faktiskt har jag länge funderat över krypningarn i ryggen...
Igår fick jag ett mycket tråkigt besked från en vän, vad och vem tänker jag inte gå in på här.
Men detta fick mig att fundera mycket och jag orkar inte tänka och oroa mig hela tiden så idag ringde jag min kontaktsjuksköterska på KS och sa att jag ville kolla upp ryggen.
Och det måste jag säga dom är helt underbara där!
De tyckte absolut att jag skulle kollas och slippa oroa mig.
För antagligen är det ju absolut ingenting, kan vara en skadad nerv från strålningen, men om det skulle vara något då?
Ja då är det ju helt underbart att jag får koll på det i tid.
.
Så nu avvaktar jag min remiss och sen blir det en sak mindre att oroa sig för :-)
Känns jätteskönt att också ha röntgat lungor och hjärta för nu vet jag att när jag får dessa bröstsmärtor jag har så är det inget att oroa sig för och jag slipper ta ambulans till akuten.
Jag har bra tabletter att ta som är lugnande och de hjälper fint.
.
Så ikväll tänkte jag bara vila, njuta av mina fina ljus och min söta Smirre som just nu ligger på min arm när jag försöker skriva här.
Chris jobbar än så länge men snart kommer han hem och gör oss sällskap :-)
.
Men jag mår psykiskt bra, blir bara lite känslomässigt uttröttad ibland:-)
Och vet ni?
Då är denna blogg helt underbar att skriva av sig i!
.
Kram!



3 kommentarer:

  1. Du e tapper du! Oxå e det ju så att har man vart så sjuk så e det helt normalt att bli lite hyppo. :) Inga konstigheter!
    Skönt du får komma till KS o kolla upp dina oroligheter! Kram kram...

    SvaraRadera