onsdag 21 december 2011

Nya kompisar ;-)


Är dom inte bara sååå söta!
Haha jag vet ni kanske tycker jag är aslöjlig nu men jag gick förbi dessa under dagens julklappsjakt och jag kunde bara inte ignorera dem ;-)
Så de fick följa med hem och gör mig nu sällskap vid sängen.
Blir man för gammal för gosedjur?
Nja vi skaffar ju oss nya varianter varefter vi blir äldre, nu tänker jag typ såhär:

Tid i livet - "Gosedjur"
Spädbarn - Mamma
Barn - Gosedjur i alla möjliga former
Tonåring - Hmm ja här är man ju lite mittemellan så antingen familjens husdjur eller inget
Ung vuxen - Husdjur
Ung vuxen\Vuxen - Barn
Vuxen\Något äldre vuxen - Barn\Husdjur
Något äldre vuxen\Pensionär - Husdjur\Barnbarn

Haha ja det är min lilla filosofi i alla fall, och nu när jag varken får ha husdjur eller kan få barn så ja varför inte då ta till just riktiga gosedjur :-)
Hoppas ni läst detta inlägg med viss ironi, jag kommer inte ligga och gosa med dessa sälar likt ett barn men de är söta att titta på och faktiskt rätt mysiga att ge en och annan klapp över ryggen :-)
Kram på er!
Kanske en fråga för en gångs skull till er:
Var i livet befinner du dig och vad är ditt "gosedjur"?


Published with Blogger-droid v2.0.2

3 kommentarer:

  1. Inga gosegosedjur men är berikad med 3 ungar som halla har varsin drös med gosedjur... :)

    SvaraRadera
  2. Precis som Du kunde jag inte låta bli en vit fluffig hund av Barbara Bukowski, helt underbar och ssååååååååå mjuk, har ju inga barn hemma och inget annat husdjur!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hmmm.......enligt "din filosofi" befinner jag mig i stadiet Vuxen\Något äldre vuxen - Barn\Husdjur men jag har inga barn - men en kattkille, Moses :)
    Gosedjur har jag också hemma, sådana som jag hade då jag var liten - jag har lite svårt att göra mig av med dom bara :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera