tisdag 15 november 2011

Laddar :-)


Halloj!
Så jag sa ju häromdagen att jag behöver något att sysselsätta mig med.
Idag kom jag på att om jag ska kunna göra saker mer spontant så får jag faktiskt se till att ta mitt körkort!
Tänk om jag kan köra själv så kan jag ju hälsa på Smirre hela tiden :-D
Haha nej då lugn Jacke och Camilla :-)
Jag skulle inte komma förbi för ofta ;-)

Men och hm detta skäms jag lite för att erkänna men den ursprungliga körkortsboken var för svår för mig...
Jag fattade inte hur man ska köra beskrivet i krånglig liten text...
Det blir något fel ibland när jag ska läsa och förstå, likadant med instruktioner.
Men om någon visar hur jag ska göra så fattar jag med en gång.
Jaja hellre praktisk än boksmart ;-)
Så idag släpade jag mig till körskolan för att köpa den lättlästa körkortsboken.
Denna fick jag dock inte köpa, de vill inte sälja den längre.
Men det har kommit en ny körkortsbok nu som är upplagd på ett helt annat sätt.
Jag ska visa med en bild imorgon hur jag menar :-)
Så jag köpte den och ska se om den kan hjälpa mig bättre att få in teorin.

Jag har ju dessutom massa körlektioner och annat som bara ligger betalat hos körskolan.
Så idag var jag där för att kolla så att de inte "faller bort" när man varit oaktiv ett tag.
Det var inga problem alls :-)
De finns kvar tills jag har förbrukat dom eller tagit körkortet :-)
Så planen är:
Plugga, Plugga och Plugga teori nu under vintern och framåt Mars ska jag ha ett personligt upplagt intensivprogram.
Tanken var att jag ska med Kerstins trafikskola lägga upp ett intensivprogram och då vara ledig från jobbet ca två veckor och bara köra!
Sen borde jag kunna ha ett körkort eller i alla fall vara bra nära :-)
Alla detaljer är inte klara än, jag ska kolla med jobbet när det kan passa och sen prata igen med körskolan.
Men det känns bra!
Och Kerstins trafikskola är verkligen toppen!!!

Kram


Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar