söndag 27 november 2011

Första advent



Halloj!
Gjorde om adventsljustaken lite, tyckte detta blev mycket mer effektfullt.

Så då har denna veckan lidit mot sitt slut.
Känns som det hänt väldigt mycket.
Var i väg på lite konferens/utbildning, riktigt bra!
Hade förmånen att bo på ett mycket fint hotel och sov i helt underbara sängar :-)

Vi hade ytterligare lite utbildning med vår avdelning på fredagen, en dag som började bra men vid lunch fick jag beskedet att en av mina vänner i "kom igång" gruppen hade dött under natten.
Hon kämpade flera gånger om mot cancern men tillslut gick det bara inte längre.
Den tog över hennes kropp och tillslut somnade hon in.
Tänker så på hennes familj, hennes barn och make som nu står kvar utan henne.
Hon var en så fin och ärlig person, fan att det ska behöva hända innan man är klar med livet...

Många tankar kommer ju upp i och med detta, nästa återbesök är snart, den 13:e december.

David står i köket och lagar pannbiffar, blir en bra söndagsmiddag och kvällen kommer avslutas med två avsnitt Fringe.

Veckan som kommer har en hel del roliga saker inplanerat, ska verkligen försöka bli bättre på att ta hand om mig och mina nära omkring mig.
Så mycket saker som vi uppskattar försent.
Ta hand om varandra!
Kram

2 kommentarer:

  1. Jag förstår att det är jobbigt för dig när sånt händer! Själv är jag ju "bara" anhörig eftersom det var min mamma som fick cancer (bröst) och tyvärr dog av metastaser från det men jag tycker det är superjobbigt ändå när jag hör att det händer både dom jag känner och inte!
    Hoppas du mår bra trots det som hänt och kom ihåg att ta hand om dig själv också!
    Ljusstaken blev förresten jättecool!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Lotta: fy det är verkligen fördjälvligt, visst reagerar man starkt på när man hör att någon förlorat kampen även om man inte känner dom personligen. För har man bara varit nära sjukdomen och sett vad den gör med personen och alla i dess närhet så är det svårt att inte känna.
    Kram

    SvaraRadera