onsdag 10 juni 2009

Hemma och vilar idag

Japp idag är jag hemma och vilar på doktorns order.

Har inte mått så toppen de senaste dagarna.
Kroppen är ju fortfarande inte på topp och påverkas mer än jag tror av vissa saker.

I lördagskväll då jag och Chris var på väg ut blev jag plötsligt svimfärdig och fick svårt att andas, trodde detta kanske berodde på min astma så vi satte oss ner på en bänk och tog det lugnt, det blev dock inte bättre så Chris gick tillbaka till lägenheten och hämtade min astmamedicin.
Tog den och ja lite bättre blev det ju, sen efter ett tag mådde jag bättre och vi kom fram till förfesten.
Vi hade som sagt en supertrevligkväll och var ute och dansade.
Efter att vi dansat ett tag märkte jag att jag började blöda näsblod och fick uppsöka damrummet.
Sen efter nån timme började jag må lite sämre igen, klockan var ju rätt mycket och även Chris kände sig rätt färdig så vi åkte hemåt.
Söndagen var lugn och jag mådde helt ok.

Sen på måndagen då jag kom till jobbet kände jag mig sämre igen.
Jag var yr, andfådd, svårt att andas och lite tryck i bröstet.
Tänkte att det beror säkert på mina blodvärden eller blodtryck så jag gick över till husläkaren som tur nog finns i samma hus.
Där blev dom dock mycket oroliga och befarade att jag hade fått en propp i lungan.
Fick syrgas mm och lite blodprover togs sedan bestämde dom sig för att skicka mig i en ambulans till Danderyds sjukhus.

Väl där blev det mer prover, ekg, lungröntgen och kärlröntgen.
Sen var det bara att vänta på provsvar.
Som tur var visade det sig att det inte handlade om någon blodpropp.
De kunde inte riktigt säga vad detta berodde på men det verkar som att kombinationen av mina låga blodvärden, tarmproblem och smärtor i de strålade områdena kan göra så att kroppen ibland inte riktigt orkar med.

Så jag får försöka ta det lite lugnare, äta bättre och sova ordentligt samt försöka hitta något bra mot de smärtor jag lever med.

Pratade med min läkare på KS igår och hon ville att jag skulle sjukskriva mig i en eller två dagar och bara vila.
Så idag följer jag hennes ordination och har vilat.
Jag la mig runt tolv i natt och gick upp först runt halv fyra idag på eftermiddagen.
Känner mig lite bättre nu och ska gå till jobbet imorgon igen.

Smirre har hållt mig sällskap i sängen nästan hela dagen, min lilla myskatt!

Så allt är ok med mig även om jag måste inse att jag fortfarande inte är helt ok.

Kram på er!

3 kommentarer:

  1. Bra att det inte var någon propp i alla fall! Såg på facebook att du mådde bättre idag, skönt :)

    Sv: Det är från tradera! Finns för "köp-nu-pris" så man behöver inte buda och ha sig! Gå bara in på tradera.se och sök på "Balmain" så får du massvis av de skorna på en gång! (Kunde inte skicka länk av någon dum anledning..) Kramar!

    SvaraRadera
  2. Skönt du mår bättre, sköt om dig!
    kraam Lottie

    SvaraRadera
  3. Camilla:
    Ja det var verkligen tur. ah ska kolla upp det.
    Kram

    Lottie:
    Tack! kram

    SvaraRadera