måndag 26 januari 2009

Härlig helg!

Halloj!
Så då har vi måndag igen!

Denna helg har varit toppen!
I fredags var det rätt lugnt, var först på teatern och sminkade och så sen gick jag till Freggen och mötte upp Jim som var där och spelade biljard.
Blev kvar där på ett par drinkar och lite dans.

På lördagen var det teatern som gällde igen men jag kunde sluta lite tidigare och gick hem till oss där förfesten var i full gång!
Det var Jim, Dennis, Maria, Bamse, Carolina, Carro, Fille och Sofie.
Vi passade på att inviga vårt nya Xbox med lite Lips :-)
Det är som singstar och ja det var succe!
Och vet ni jag vann hela tiden!

Sen tog vi oss vidare till Freggen/Sportis där Lars var trubadur.
Han är riktigt bra på att sjunga men verkade lite smått nervös jaja ett par ggr till så kommer han vara grym.
Sen var vi kvar där tills de stängde och kände att kvällen inte borde sluta än så vi ordnade med lite efterfest hos oss.
Trodde väl vi skulle bli kanske 10 st men blev runt 25 st...
Var massa vänner som kom förbi och vi hade superkul!
Sparkade ut de sista vid halv åtta på söndagsmorgonen :-)

Söndagen var jag förvånansvärt pigg för att ha sovit fyra timmar :-)
Jim var dock mindre pigg...
Jag gick alltså upp runt 12 och började städa upp och så.
Sen fick jag liv i honom runt 16 och såg till att det blev pizza.
Sen softade vi med lite Arkiv X.

Är riktigt kul att vara tillbaka i Revysvängen igen, har verkligen saknat att stå i sminket och fixa och så :-)
Denna helg var faktiskt båda mina föräldrar och kollade på föreställningen.
Nej givetvis inte samma dag, bäst att ha dom på varsin föreställning.
Mamma var där med Bror på fredagen och Pappa var där på lördagen.
Tror båda tyckte den var bra, det var ju en del gammla nr med och sen så var Pappas ungdomskompis Lennart Witoslav gästartist på lördagen.

Idag har varit en bra skön måndag, var hos frissan efter jobbet och blekte utväxten.
Är ju faktiskt jättekul att vara bondin!
Ska ha det såhär i minst ett år har jag bestämt.
Idag klippte jag även håret och nu hela håret...
Har ju tidigare bara klippt nacken för att få det fint medans det växer ut.
Men idag så klippte jag alltså även de långa bitarna.
Kändes lite vemodigt att klippa bort topparna som tidigare i år var mina första fjun...
Men håret blev jättefint och det känns bra.
En mycket positiv sak med att blondera håret är att det syns med en gång att det faktiskt växer.

Nej nu ska jag kika efter vad Smirre har för sig, var nån timme sen han syntes till.

Hoppas ni har haft en bra helg!
Kram

1 kommentar:

  1. Hej Jenny!
    Kul att Du nu är så pigg så Du tom orkar med en sådan fulltecknad helg. Trevligt också för Dig att nu kunna hjälpa till på teatern med sminkning som Du tydligen är bra på!

    Visst ser Du att håret växer när det nu är blont och Du ska se att innan detta år är slut så har Du fått en bra längd på det.

    Jag har som vanligt varit ute och dansat, denna lördag var det i Huskvarna parken, den hade jag inte besökt på ca 40 år så det var väl på tiden att göra ett återbesök. Trevligt hade vi, kompisen och jag, dansade mest hela kvällen, med en del gamla bekanta samt även nya. Så jag körde hem och tyckte kvällen hade varit lyckad. På kommande lördag blir det Falköping som gäller med en toppenorkester.

    Ha det så bra nu!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera