söndag 2 september 2012

Tillbaka till livet

Hej på er!
Ja Tillbaka till livet är ju lite bloggens rubrik.

Bloggen och livet har stått lite på paus ett tag.
Lite nya besvär dök upp och min onkolog tyckte jag skulle göra en ny Magnetröntgen.
Så  ny MR gjordes och sen var det bara att vänta...

Nu i torsdags var det dags att få besked.
På väg till KS ville jag mest kräkas och inte alls åka dit.
Denna gången var jag rädd.
Kanske berodde det på att två i min närhet med samma grunddiagnos som jag har fått återfall.
En av dessa kommer inte överleva ens ett år till.
Så me detta i bakhuvudet var det rätt svart eller vitt.

Att få ett negativt besked skulle ställa hela livet på paus igen och kampen skulle få börja igen.
Att få ett bra besked skulle leda till att jag verkligen kan satsa på allt jag vill denn höst.

Ja som ni förstår var det inte lätt för mig.
Beskedet läkaren förmedlade var bra!
Inga nya tumörer bara strålskador som blivit lite värre och visar sig genom lite nya besvär.
Men det är lugnt jag kan leva med mycket så länge jag får leva!

Nu känner jag ett större lugnt inför framtiden.
Jag känner mig lättad och kan andas djupare.
Marken jag står på känns lite stadigare igen kanske kanske kan jag lita på att den håller.

Nu ska jag se till att verkligen försöka leva och verkligen satsa på mina projekt!
Denna höst ska jag göra mitt bästa för att lita på min kropp och känna att en ålder på 80+ kanske kan bli verklighet även för mig :-)
Länge sen det kom ett sånthär inlägg men va skönt det är att få skriva ur sig ibland!
Kram på er!!!

11 kommentarer:

  1. Åh men vad underbart att höra!! Förstår att det kändes jobbigt innan! Jag skulle också ha känt så kan jag säga. Jag är verkligen så glad för din skull! Kram

    SvaraRadera
  2. kramar och det gläder mig att höra!:-)/ Sofie

    SvaraRadera
  3. Fina Jenny! Jag är SÅ otroligt glad att du fick positiva besked!

    SvaraRadera
  4. Oj, din stackare vad du får genomlida. Skönt att du fått positiva besked så att livet och alla dina planer kan levas fullt ut. Kram <3 //Suss

    SvaraRadera
  5. Vilken otrolig lättnad när det var ett positivt besked för Dig som läkaren kunde leverera. Ha det så gott. Kram
    Din faster

    SvaraRadera
  6. Åååå.......vad glad jag blir över att se det här :) hoppas du får en jättefin höst nu och kan koppla av lite från alla jobbiga tankar!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Jenny, gumman, du är så duktig på att skriva och formulera dig. Dags att sammla hela din blogg till en bok. Kram från mamma

    SvaraRadera
  8. Du är så stark!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tack så jättemycket söta ni!
    Vet att vi alla besitter så mycket mer styrka än vi tror!
    Kramar!!!!

    SvaraRadera