måndag 17 september 2012

Bättre


 
Halloj!
Ja, så här såg det ut igår, tur att jag hade med en stooor schal som jag kunde ha som egen filt :-)
Så till Danderyds Akut blev det en liten tripp på ca 8 timmar igår.
Visade sig att jag hade en kraftig infektion i njurledaren på vänster sida. CRP 78, ska vara under 5.
Blev lite nervös då de började prata om operation...
Det blev en röntgen där de skulle kolla om någon njusten satt kvar.
Som tur var fanns inga stenar som satt nånstans så jag fick åka hem med en två veckors penicilinkur.
Det som troligtvis hänt är att vid njurstensanfallet för två veckor sen satte sig en sten kvar i njurledaren och började lite smått bygga upp en infektion.
Suck hade de gjort en röntgen när jag var där då så hade detta antagligen inte hänt.
 
Jaja nu har jag fått penicilin och får jobba på att återhämta mig igen.
 
Vet ni igår fick jag verkligen bevisat att jag har en riktigt bra pojkvän.
David körde dit mig och stannade under första läkarbedömningen, sen skulle det bli flera timmars väntan så då åkte han hem.
Jag förstår ju att han inte vill bara sitta där i flera timmar men visst vill man ha sin älskade med sig i dessa stunder.
Vi pratade lite senare på telefon och jag svamlade att jag ville ha marängsviss när jag kommer hem.
Han hörde att jag nog ville ha honom där.
Så han slängde ner en kylklamp i en påse, åkte förbi Mc Donalds och köpte med en Mc Flurry och kom in på sjukhuset och överraskade mig :-)
Gissa om jag blev glad!
 
Nej nu vila vila vila, Gävle imorgon!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar