onsdag 8 juli 2009

Ny frisyr! :-)

Japp idag fick jag nog på mitt hår som inte alls vill som jag vill...
Det är så tjockt och ostyrigt så det enda som kändes att det gick att göra med det var en tofs som inte ens den blev bra...
.
Började redan igår fundera på att klippa mig lite men fegade ur och tänkte att jag väntar tills efter sommaren.
Men idag så kom tankarna igen och nu kände jag verkligen för att göra något.
Så efter jobbet gick jag till salongen där jag färgar håret och frågade om min frissa Lily kunde klippa mig idag, hon slutar egentligen fem men gav mig en tid då :-)
.
Så vid fem var det dags, ny frisyr och ny frisör.
Lily har bara färgat/blekt mitt hår förut alldrig klippt så det var lite nervöst att låta en annan klippa håret.
Jag har ju gått till samma frissa sen jag var 15 tidigare...
.
Förut var jag ju desstuom jätterädd för att klippa för mycket, men idag fick frissan i princip fria händer.
det syns inte så mycket på denna bild men hela håret är rejält uppklippt och jättefint!
Det känns så lätt och fräscht nu!
Är riktigt nöjd!
Och på måndag är det dags att bleka utväxten igen :-)
Sen kommer jag vara riktigt fin och fräsch inför semestern!
.
Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Snygg frisyr och om jag förstår Dig rät är det mer uppklippt i nacken. Förstår att det känns snkön få håret lite luftigare nu på sommaren.

    Grattis till den nya bostaden, även om det är i andra hand, skönt få rå Dig själv igen! Min kompis som har katt, har ett knep att få katten att stanna på uteplatsen. Hon har en blomspruta som hon duschar katten med om den går utanför ramen, katten gillar ju inte detta och stannar då inom ramen. Kanske kan Du försöka detta om det passar.

    Ha en bra kväll
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack, japp det är mycket mer uppklippt inacken nu, så skönt!
    Ska bli jättekul med egen lägenhet!
    Kram!

    SvaraRadera