tisdag 7 juli 2009

Smirre :-)

Igår fick Smirre för första gången gå ut på en liten provpromenad.
Jag har nämligen fått tag på en lägenhet nu som jag ska hyra i andra hand i ca ett år :-)
Och denna lägenhet har uteplats på bottenvåningen, jag har funderat på hur det ska gå med Smirr men tänkte att jag kanske kan ha honom i sele och koppel de stunder jag vill ha dörren öppen till uteplatsen.
Så igår köpte jag en sele, en fin med silverglitter, och ett koppel.
(köpte även ett gäng med nya leksaker till honom och han blev såå glad).
Sen tog vi på den och Smirre var så duktig och verkade inte alls tycka att den var jobbig.
En liten promenad i trädgården blev det men han verkade mest lite nervös i den nya miljön.
Men det är skönt att veta att han gillar selen.
.
Så vad är det då för lägenhet som jag har hittat?
Jo en gammal skolkamrat till mig ska flytta ihop med sin kille och vill då hyra ut sin lägenhet i ca ett år. Det är en mycket välplanerad 1,5:a på 42 kvm.
Denna lägenhet ligger dessutom ca 50 m ifrån där jag bor nu :-)
Så det blir en rätt smidig flytt.
Flyttar i slutet av denna månad om allt går som det ska!
.
Har funkat jättebra att bo hos Agnes men det ska bli väldigt skönt med ett eget ställe.
Som det är nu har jag ju inte ens en dörr till mitt rum :-)
Just nu när dessutom Agnes kille är här under två veckor och Chris också kommer över ibland så märks behovet efter något eget :-)
.
Men kul har vi!
Igår var det en liten grillfest här, Agnes hade bjudit över ett gäng kollegor.
Så vi grillade och pratade och hade det trevligt.
Dock så var jag lite trött så jag och Chris avvek något tidigare än de andra.
Festen pågick dock till ca 23.30 och avslutades med fiol och pianokonsert :-)
.
Sov faktiskt jättebra inatt!
Har haft lite sömnproblem i ett par veckor men nu verkar det blivit lite bättre.
Skönt för sömn behövs för att fungera!
.
Snart väntas det tacos, mums!
Annars blir det bara en väldigt lugn kväll med Smirre och lite tvtittande.
.
Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar