söndag 30 maj 2010

Rofyllt :-)

Ahh vad jag älskar att bo här i Österskär dagar som denna!
Så underbart att bo nära vattnet!
Ett helt perfekt sätt att ladda om för mig är att ta en promenad längs med havet.
Idag gick jag ut i ett ganska tufft tempo och kände halvvägs en sån otrolig lycka över att jag orkar!
Jag orkar faktiskt ta i rätt mycket nu, tänk vad långt jag har kommit på dessa två år som nu snart gått sen jag blev av med cancern!
Jag tänker vid dessa tillfällen tillbaka på när det var en kamp att ta sig från soffan till sängen, hur glad jag var första gången jag orkade gå från Skolvägen till Åkersbergacentrum handla lite på ICA och gå hem igen, första gången jag orkade mig ut på en liten promenad, första hela arbetsdagen utan att bli trött....
.
Idag är jag nöjd och lycklig med tillvaron och känner att jag har en bra balans!
Jag är glad över att det går att komma tillbaka, men det tar tid och det får ta tid det är helt ok!
Men visst jag har fortfarande riktiga skitdagar och nej jag är inte i närheten av helt återhämtad eller återställd men nu just idag väljer jag att vara glad och tacksam för det jag har!
Och vem vet en dag kanske jag är helt ok igen!
.
Ta hand om varandra!
Kram

2 kommentarer:

  1. Hej, ja att bo vid vatten ger verkligen en kick många gånger, jag skulle inte kunna bo någonstans där jag inte har ett stort vatten i närheten, bara att veta att det finns ger en harmoni. Vi har en fin promenadväg runt södra delen av Vättern som är helt underbar att gå när det är fina dagar. Tog en snabb promenad i dag och upplevde känslan där.
    Ha det så bra
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ahh ja det är helt underbart!
    Kram

    SvaraRadera