onsdag 12 januari 2011

Klipp ;-)




Aha!
Idag gjorde jag ett riktigt klipp!
Tittade på lite bilder från ca 2 år sen och insåg att jag var ju riktigt snygg i kort hår!
Bestämde mig igår kväll att det är dags att klippa...
Blev så upprymd av detta att jag fick svårt att sova.
Haha lite udda reaktion kanske, men det kändes så skönt att det var mitt val att klippa av längden nu.
Var ju så fast besluten om att spara långt igen och gillade inte mig i kortare frisyr.
Men helt plötsligt när jag såg bilderna så längtade jag så efter den frisyren igen!
Nu är det inte så jättekort, jag tog det ändå lite försiktigt men i nacken försvann det nästan 10 cm :-)
Det är däremot mycket möjligt att vid nästa klipp så kan det bli kortare!


Tog faktiskt en chansning idag och ringde till en av de nya frisersalongerna i Åkersberga Centrum, nämligen Estetique ni hittar dom här.
Med tanke på att de är nyöppnade så har de inte överfyllts med kundbokningar än.
Och javisst en timme senare satt jag i stolen hos Sara, mycket duktig tjej som på en gång fattade precis hur jag ville ha mitt hår.
Hon var jättenoggran och det hela tog väl ca en timme, då ingick ju även tvätt av håret medans jag satt i en jätteskön massagefotölj, sen klipp och sist fön och lite styling.
Så vad gick då detta kalas på jo : 290 kr!
Riktigt prisvärt.

Detta är dock absolut inget negativt mot min frissa Lilly, hon är den jag alltid kommer vända mig till när det gäller färg men med klippningar vill jag testa på lite olika.
En bra kombo helt enkelt :-)

Så nu känner jag mig fin och fixad till helgens festligheter :-)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar