torsdag 6 augusti 2009

God kväll

Så torsdagskväll och denna ska avnjutas hemma.
Blev en sväng ut i går och liite för mycket vin, så denna dag har mest spenderats i soffan framför diverse tv-serier.
Börjar sakna Chris rätt mycket nu, han är ju och jobbar i Linköping denna vecka och efter att ha tillbringat två veckor i sträck tillsammans känns det ju nu lite ensamt.
Det var ju rätt skönt de första dagarna, jag gillar ju att ha mycket tid för mig själv men nu skulle jag gärna ha en mysig filmkväll eller nåt.
Annars då, jo allt rullar på trivs otroligt bra i min lägenhet och det verkar även lilla Smirr göra.
Han har hittat en ny favvoplats uppe på garderoben.
På min första semesterdag var jag ju på KS och gjorde en magnetröntgen.
Häromdagen ringde läkaren och meddelade att allt såg bra ut.
Inga förändringar syntes och blodvärdena är ju på väg uppåt igen!
Jätteskönt!
Det har ju nu faktiskt gått ett år sedan jag fick beskedet att cancern var borta.
Slänger in en liten bild här på hur jag såg ut i april förra året samt en bild på hur jag ser ut nu:
Det är ju lite skillnad ;-)

Så ett år som "frisk", största risken för återfall är ju under de tre första åren så det går framåt.
Jobbigt dock att kroppen inte är helt ok än...
De smärtor jag har kommer jag nog troligtvis att få leva med.
De tror att de beror på sammanväxningar i vävnader i magen i de områden som strålats.

Så det är ju inget farligt men det är lite irriterande att alltid gå runt och ha ont, sen gör det ju inte jätteont hela tiden men lite smärta finns alltid där.
Som sagt olika från dag till dag.

Men jag är ju frisk! :-)

Sen är jag absolut inte lika stresstålig längre.
Det märktes på jobbet innan semestern, har ju varit en del där och det påverkade mig rätt negativt och jag mådde inte alls bra.
Nu har jag ju fått vila upp mig under 2-3 veckor och jag mår såå mycket bättre.
Gäller bara att försöka bibehålla detta när jobbet åter rullar igång på måndag.
Måste inse mina begränsningar och inte ta på mig för mycket.

Så hörrni ett år!

Måste ju nästan firas lite tycker jag!
Hoppas ni får en mysig kväll!

Här ska middagen snart förberedas blir lite pasta och kyckling i en mumsig sås!

Kram

1 kommentar:

  1. Visst känner jag att det börjar ljusna! Tänker inte lika ofta på att jag har varit sjuk. Förr tänkte mn konstant på det.. Men nu har man lixom lärt sig acceptera, eller nästa i alla fall =)

    Gud vilken skillnad på bilderna! Så kul att se, du är jättefin i håret nu!!
    jag firade lite igår, ett år sedan sista kuren! =)
    KRAM

    SvaraRadera