onsdag 4 februari 2009

KS


Ja ni så här ser det ut inifrån Radiumhemmet...
Här har jag suttit många många gånger och väntat på att få åka hem.
Många minnen och tankar som rullar genom huvudet när jag sitter där och ser alla andra som kommer och går, många med sina cancerfrillor...

Idag har jag i alla fall varit på ny 3 månaderskoll.
Allt var ok.
Så det är ju skönt, nu ska jag inte dit förrän om 4 månader.
Skönt...

En mindre bra sak är att läkaren har missat att sjukskriva mig i januari.
Jag har funderat på varför jag inte fick några pengar från försäkringskassan denna månad men antagit att de bara var sena.
Men nej jag har ju inte varit sjukskriven något så varför skulle jag få några pengar...
Suck, fick nya papper idag i alla fall och ska vara sjukskriven 25% till den 9:e april.
Så ja vi får väl se om de kan lägga in det i efterskott eller om jag missar det för januari.

Jaja så kan det vara.
Jag är i alla fall fortfarande frisk, och det är värt mycket!

Men trött är jag efter dagens tur...
Så nu ska jag kolla lite bloggar och sen sova tidigt.

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej Jenny!
    Skönt att höra att allt verkar vara ok för Dig och nästa koll då om 4 månader. Hoppas det ordnar sig för Dig med sjukskrivningen för januari, jag vet att det kan vara kinkigt att få det rättat. De menar ju att Du ska hålla koll på hur länge Din sjukskrivning varar, men hoppas, hoppas!

    Ha det så bra nu och må så gott efter denna positiva dag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej, jo vi får se vad de säger på FK, men men det går nog bra ändå. Tur att vi är två i hushållet.
    Känns jätteskönt att det blir längre imellan gångerna till KS nu :-)
    Kram

    SvaraRadera