måndag 2 februari 2009

Ett år sen...

Ja ni får nog ha lite tålamod med mig under året som kommer för det kommer bli många "Ett år sedan" blogginlägg...
Men jag behöver det för min egen bearbetning och läkning.

I går för ett år sedan fick jag min första cellgiftskur med cellgiftet Taxol...
Den började kl 19.00 på kvällen och var klar 01.00 på morgonen den 2/2-08.

Om ni vill läsa mer om just det så kolla in blogginlägget jag skrev dagarna efter:
http://calanthe.blogg.se/2008/february/mina-senaste-luddiga-dygn.html

Även om jag var väldigt luddig i huvudet av allt som jag fick i mig och av allt som pågick kommer jag ihåg kvällen rätt väl.
Visst var det läskigt att bli ipumpad massa gift då jag inte visste hur min kropp skulle reagera på det men samtidigt var det så skönt!
Skönt att behandlingen äntligen skulle börja!
För det var ju det som skulle göra mig frisk igen och fri från cancern.

Det var ju även denna cellgiftskur som fick mig att tappa håret...
Tänk nästan ett år sedan jag stod i badrummet och kunde börja dra loss hårtuss efter hårtuss...

Nu växer det ju på ganska bra igen men fan va jag saknar håret jag hade ;-)
Börjar känna att jag läker mer och mer inom mig igen.
Livslusten börjar komma tillbaka väldigt starkt.

Men jisses alltså vad jag har gått igenom mycket senaste året... helt otroligt vad kroppen faktiskt orkar med...

Kram på er alla som följt mig på vägen och även till er nya läsare!



Här ligger jag och väntar på att bli uppkopplad till påse nr 1 med cellgifter.
Ett helt år sedan....

1 kommentar: