söndag 13 januari 2013

Framsteg?




 
God kväll på er!
Hoppas ni har haft en bra helg!
 
Jag har ju varit ledig veckan som gått och passat på att ta mig till gymmet flera ggr :-)
Så det har ju varit ett stort framsteg!
Hur kommer det då sig att jag kunnat träna denna veckan utan att bli sjuk?
Jo antagligen för att jag, förutom en bra kost, har varit ledig och kunnat gå hem efteråt och sova.
Samt kunnat sova ut ordentligt dagen efter.
 
Jag har funderat mycket över året som varit och insett att all den stress jag utsatte mig för verkligen fått mig att må dåligt.
Att jobba pressat fungerar utmärkt i korta perioder men när det nu varit ett helt år med sjuk stress så har mitt psyke nu satt stopp.
Jag fick lite smått panik över att behöva gå och jobba igen, och det är inte vanligt när det gäller mig.
Jag bokade tid med Husläkaren och berättade om hela min situation, vi kom fram till att en deltidssjukskrivning är en bra ide för mig just nu.
Så den kommande månaden kommer jag jobba först 50% och sen 75%.
Sen får vi se hur jag ska gå vidare.
 
Men detta känns bra!
Jag har ju kämpat och kämpat för att orka med allt men det går inte längre..
Cancer lämnar tyvärr stora spår efter sig lååångt efter själva sjukdomsperioden...
 
Nej nu ska jag mysa med Stora och lilla älsklingen ;-)
Kram

2 kommentarer:

  1. Även om jag inte känner dig personligen Jenny så har jag ju följt ditt bloggande i flera år nu och även om jag inte varit i din situation med cancern så förstår jag så väl när psyket sätter stopp - jag är ju arbetslös just nu men innan, när jag fortfarande jobbade, så var det vissa dagar då jag började gråta på vägen till jobbet!! För min del berodde det på min närmaste chef som bestämt sig för att ha mig som sin "hackkyckling"!!
    Det goda som min arbetslöshet fört med sig är dock att jag nu insett att jag inte vill jobba något mer på kontor, just nu hoppas jag komma in på en utbildning till undersköterska istället :)
    Visst jobbar du på kontor? Vill du inte satsa på att göra något annat istället? Du gillar ju hår, makeup mm.......det finns ju Komvux-utbildningar där man tex blir Stylist :) och då kan du ju bli "din egen" och styra över dina dagar själv. http://www.komvuxutbildningar.se/Stylistutbildning_189955.htm
    Håller tummarna för att du hittar tillbaka till att må bra - på heltid - vad du än gör framöver!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Tack va söt du är!
    Det ska jag kolla upp :-)
    Kramar!!!!

    SvaraRadera