söndag 20 maj 2012

Mums


Halloj!
Lite fika såhär mitt på dagen :-)
Så vad visas på bilden ovan:
LCHF marsipanbröd med en klick grädde :-)
Tänk va lätt det är att göra egen mandelmassa.

Till fyra st marsipanbröd använde jag:
ca 1 dl mandelmjöl
Stevia strö från ica efter eget tycke
lite vispgrädde.
Ni får gå lite på känn och smaka av eftersom, börja med lite grädde då smeten inte ska bli för lös.
Sen smälte jag mörk choklad och hällde över.
Sedan har de stått i kylen och svalnat och gottat till sig :-)

Nästa gång jag gör dessa ska jag göra dem som små bollar och sen doppa i choklad.
De blir nämligen väldigt mäktiga därav en halv på bilden ovan :-)

Börja känna att bloggsuget återvänder lite nu, gillar ju att skriva av mig lite här och nu när energin börjar återvända så ska jag nog bli lite flitigare här igen :-)

Kram!

7 kommentarer:

  1. Ja hoppas du fortsätter blogga lite mer ofta nu . jag vill

    SvaraRadera
  2. Ja hoppas det kommer blogginlägg lite oftare nu, är jättenyfiken på att höra om hur set går med din LCHF diet :-D

    kram!

    SvaraRadera
  3. Absolut!
    Det är så spännande och kul att hålla på med och gott!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tjenixen tjejjen, jag hann inte dyka upp i fredags på minglet :-(

    Jag ska på bröllop 9 juni och tänkte köpa nåt hårbling, dock behöver jag vänta till klänning är inköpt så det matchar så klart. När jag väl gjort det kan jag kanske komma förbi på ditt jobb och kolla in nåt, är det okej eller ska jag komma hem till dig? Hur brukar du göra :-)

    Jag o Henry äter oxå LCHF och bakade ett "faktiskt" jätte gott bröd i helgen, vill du ha recept? :-) Jag har provat många LCHF bröd som alla blir konstiga men det här var riktigt gott.

    Kram
    Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej!
      ah, ja det var ett trevligt mingel men det kommer fler :-)
      När du köpt klänning så kan du meddela mig vilken färg så kan jag fixa något som matchar och så kan du komma förbi hemma hos mig där jag har min lilla studio :-)
      Jaaa är alltid nyfiken på nya recept!
      Kram

      Radera
  5. Nu är klänningen klar :-) dock är den så färggrann så jag behöver nog något vitt-ljust hårbling. Jag har även mailat Maria för halsband o armband, kanske man kan matcha ihop något med det så det blir samma färg?

    //Kram

    SvaraRadera
  6. Hej, ja aboslut låter som en bra plan ska prata med henne imorgon.
    Vill du ha ett enkelradigt eller något flerradigt?
    Ska du ha utsläppthår eller uppsatt?
    :-)
    Kram

    SvaraRadera