tisdag 27 juli 2010

Förändringar...

Såhär ser det ut vid övergångsstället i Åkersberga just nu.
Mycket är på gång här och dubbelspår är en av dom.
Vårt nya centrum är också på g och snart ska jag och Mr C börja packa inför vår flytt :-)
Ska bli så skönt att få ett hem igen!
Och ett stort och fint hem dessutom!
.
Känns även spännande att nu verkligen gå vidare med livet!
Och att bygga upp ett hem måste nästan vara det ultimata nu :-)
Jag tror jag nästan har hittat tillbaka till mig själv efter cancern.
Jag kommer givetvis aldrig att bli samma person som innan och det vill jag nog inte heller.
Det är svårt att säga exakt vad det är som förändrats hos mig efter detta.
Det mest påtagliga är ju vikten och håret ;-)
Insidan är också den väldigt annorlunda, jag märker det i mitt sätt att se och tänka om saker och situationer.
Jag tror mig ha blivit lugnare inombords samtidigt som det finns stunder av full panik.
Något som är jobbigt är de panikångestatacker jag får.
Det är verkligen inte kul och ska åtgärdas!
Jag tror ju att jag mår bra, för det ska ni veta att jag mår bra och jag blir hela tiden starkare fysiskt, men det finns mycket obearbetat annars skulle jag inte drabbas av dessa attacker.
Så efter semestern blir det till att gå till doktorn och be om en remiss för att ta hand om mitt inre.
Tycker inte detta är något att skämmas för, vi alla som har gått igenom stora trauman behöver bearbeta och älta.
Det är lätt att ena dagen tycka att allt är toppen för att nästa dag bara kastas ner i ett hål.
Men det viktigaste är ju faktiskt att jag kommit så långt att jag dagligen mår bra!
Jag njuter av livet igen!
Lite för mycket kanske, då jag nu är så rädd för att förlora det :-)
.
Önskar jag hade mer tid att skriva, jag älskar att uttrycka mig i ord och jag tycker faktiskt för det mesta att jag får till det rätt bra :-)
Kanske det kan bli en framtida hobby?
Just nu har jag fullt upp med min senaste hobby, Mary Kay :-)
Gu va kul det är!
Är så glad att jag hittat detta att förgylla min tid med!
.
Sen i nya lägenheten kanske det blir en till i vår lilla familj ;-)
Kan avslöja att det blir något mycket hårigt i så fall ;-)
.
Nej nu ska jag softa vidare och vänta på att bejb kommer hem med choklad!
Japp det är en sån kväll i kväll ;-)
Kram, och tack till er som fortfarande läser!


3 kommentarer:

  1. Vet inte riktigt vad jag ska skriva men skickar en styrkekram till dig!
    Var rädd om dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Halkade in på din blogg på bananskal känns det som. Fick diagnosen livmoderhalscancer förra våren och känner igen mig i vissa saker du skriver i det här inlägget, att se livet i annnat perspektiv och njuta mer än innan jag blev sjuk! Förra sommaren var den värsta i mitt liv, men jag växte som människa flera meter och den här sommaren är underbar!
    Ha ett fantastiskt liv!

    SvaraRadera
  3. Lotta:
    Tack, kram!

    Sofia:
    Usch ja det är en jävla resa som sätter sina spår rejält!
    Hoppas allt fortsätter att gå framåt för dig!
    Hör gärna av dig om du vill prata eller fråga om något.
    Kram

    SvaraRadera