fredag 26 december 2008

Lite sliten idag ;-)

Hej på er!


Idag är jag något trött, men det var det värt!


Igår började vi kvällen på Stekhuset Oxenstierna med en utsökt plankstek och lite vin :-)

Det var jag, Jim, min Pappa och Rikard som gick dit.

Runt 20 kom Ebbe och så började kvällens kareoke!

Hmm jag som inte skulle sjunga tyckte efter några glas vin att det ju var en utmärkt ide och rev sedan av ett par låtar...


Ett litet bildbevis på detta... det är då jag och Toffe här som försöker oss på nån låt.

Sedan vid midnatt rullade vi ner med taxis till Sportis (alltså Sportsbar).
Vi kom in smidigt då vi slapp stå i kön vänta, det tackar vi för!
Väl inne på Sportis så var det full fart men jag hade förväntat mig att träffa fler som man inte sett på typ ett år som det brukar vara men nu var det mest som vilken lördagskväll som helst.

Jaja trevligt hade vi det i alla fall!

Så skönt att vi inte ska fira jul hos min mamma förrän imorgon, det var länge sedan jag hade en så lugn och skön jul!

Blir ju lite att jag tänker tillbaka på förra julen och hur det var då... jag mådde ju inte så bra då med konstant värk och diverse problem som vi inte visste vad det berodde på.

Imorgon för ett år sedan satt jag på danderyds gynakut för ca 3:e gången och krävde att de skulle kolla upp ordentligt varför det var som det var!
De kom då fram till att jag skulle läggas in den 28:e för grundlig undersökning under narkos.
Kommer så väl ihåg när jag vaknade och läkaren sa att:
Ja vi såg förändringar så kom tillbaka den 4:e januari och ta med en anhörig.

Hmm ja jag var ju ändå rätt förbered på hur det låg till med tanke på hur jag mådde.

Likadant var det ju när jag satt där den 4:e januari och läkaren sa att ja det är cancer.
Min första reaktion var då att jaha och vad gör vi nu? Hur går vi vidare för att fixa detta?

Jisses tänk att det redan gått ett år, så mycket har hänt under detta år...
Jag är i alla fall väldigt glad över att jag nu är frisk och på god väg tillbaka till livet!

Får se hur detta året blir...
Jag har i alla fall lite planer för min födelsedag detta år får se om det blir av som jag tänkt mig.'

Nej nu ska jag fortsätta slöa i soffan och surfa runt på lite andra bloggar.
Ha en bra kväll nu!

Kram

1 kommentar:

  1. Hej gumman. Ser fram emot att ni kommer över i morgon....föresten det är idag. Klockan har passerat midnatt. :-) Det är viktigt att julen och livet i övrigt föresten inte bara består av en massa "måsten". Ta vara på livet och ha kul. Jag är så glad och stolt över dig och Jacob. Kramar från Mamma

    SvaraRadera