fredag 27 januari 2012

God morgon!

Hej på er!
Kul att se att det har varit så många som kikat förbi de senaste dagarna.
Misstänker att det kanske har att göra med artikeln i Veckorevyn ;-)

Så hur kom det sig då att denna artikel kom till?
Jo jag har ju bloggat öppet om min sjukdom och allt den har fört med sig och kommer lätt upp på google när man söker på livmoderhalscancer.
Detta var precis vad reportern hade gjort, googlat.
Sedan tog hon kontakt med mig och undrade om jag ville ställa upp.
Självklart ville jag det!
Det är så otroligt viktigt att få ut information runt detta ämne och framförallt få unga att stå på sig hos doktorn.
Lita på din magkänsla!
Känner du att något inte är som det ska så har du säkert rätt, ingen känner din kropp som du själv gör!

Så vad händer annars då?
Jo jag har åkt på något som heter Njurbäckeninfektion, det är inte så kul och lite halvallvarligt.
Så det blir mycket vila de närmaste dagarna.

Och så ett jätteglädjande besked!
PET röntgen var helt ok!!!
Inga tumörer syntes till, knölarna på halsen är alltså ofarliga :-)
Blev rätt överraskad av detta besked då jag faktiskt trodde att knölarna var cancer.
Men allt är bra och jag leder ännu i denna kamp :-)

Nu ska jag vila vidare men vi hörs snart igen!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar