söndag 16 oktober 2011

Hmm diskmaskin och kristall?

Hej igen!
Hmm googlade lite på kristallglas och inser att det finns många trådar om huruvida kristall ska diskas i maskin eller för hand...

Vad jag kan se så ska kristall absolut inte diskas i maskin då det kan bli väldigt missfärgat.
Verkar som jag hade tur med min lilla ask att den kom ut så glittrande som den gjorde.
Men det gör ju också att jag känner mig lite tveksam till infon.
Jag har ju ett par kristallglas som jag också alltid diskat i maskin och inte ser de dimmiga ut heller.

Kanske har vi bra vatten här?
Kanske har jag bara haft tur?
Är det någon som har koll på detta som kan lämna en kommentar?

Gillar verkligen lystern och ska nog minsan införskaffa lite kristallglas framöver :-)

Kram

1 kommentar:

  1. Hej Jenny, Du har nog haft tur att dessa glas inte blivit grådaskiga. Kristall ska inte diskas i maskin, maskindiskmedlet är för skarpt för kristallen. Alltid handdisk så blir det bra
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera