måndag 17 mars 2014

Inte så kaxig idag...

Hej!
Idag har jag inte kännt mig så kaxig.
Rädslan för att få återfall på cancern dyker upp rätt hårt då och då...

Jag hade tur och fick en återbudstid hos min läkare på Ersta. 
Så i eftermiddags var jag där en lång stund och pratade igenom massor!
Jag har nyligen fått vetskap om "döda" strålade tumörer som efter flera år börjar växa igen.
Detta gjorde att jag ville operera bort livmoder, äggstockar och alla gamla strålade tumörrester.

Tyvärr blev det tvärnej.
Det är tydligen sjukt riskabelt att operera på strålad vävnad :(
Det är direkt förenat med livsfara pga blödningsrisker.

Sen bad jag att få veta mer om min cancer, vad hade det varit för sorts cancerceller?
Jo inte mindre än två olika sorter : skivepitelcancer och Glassy cell.
Glassy cell är vad jag förstått väldigt ovanlig och väldigt aggressiv.
Endast några få procent får den typen och prognosen är inte god.

Så idag var en tung dag.
Men jag lever och än så länge är jag cancerfri!
Jag ska kämpa mitt bästa för att hålla mig cancerfri, ska göra en rejäl satsning på kost och livsstil!
Minimalt med socker och minimalt med stress.
Ekologiskt har jag kört ett bra tag nu och tänker fortsätta!

Sorry för deppigt inlägg men jag har alltid varit ärlig i mitt skrivande och tänker så fortsätta, mår jag inte bra så gör jag inte.

Hittade en liten artikel hos Expressen i ämnet.

Nu önskar jag er en bra kväll!
Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar