torsdag 17 november 2011

Nya naglar!!!

Igår var jag och fick mina naglar fixade, blev jättefina!
Fransk manikyr med guldglitter som sträcker sig över halva, kan nog slänga upp nån mer bild där det syns lite bättre senare.

Annars då?
Jo lite trött, som vanligt men annars rätt bra.
Dock känns livet verkligen tomt utan ett litet djur att ta hand om.
Jag kan inte tänka mig att leva såhär så något djur hoppas jag att vi kan skaffa.
Jag skulle till och med kanske kunna tänka mig en liten hund av nåot slag.
Helst vill jag ju ha en katt, älskar katter sååå mycket de är så underbara djur men David är ju som sagt allergisk..blä!!!
Men först körkort!

Kram

6 kommentarer:

  1. Hej Jenny! Härligt med iordninggjorda naglar kan jag tänka. Jag är allergisk mot katt men inte mot hund så det kan ju vara likadant för David. Även en hund är ju gott att kela med, det som blir mer är ju detta att rasta hunden som Du inte behövde med katten. Men fundera under tiden som Du ska ta Ditt körkort, det hastar ju inte!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Sibirisk katt är allergivänlig. Kan även funka för i normala fall väldigt allergiska. Kika in på www.sibiriskkatt.nu !

    SvaraRadera
  3. Åååå....jag förstår verkligen att du saknar Smirre! Min sambo är också allergisk mot katter men inte mer än att han klarar av att vi har Moses, jag dammsuger vareviga dag o försöker hålla undan så gott det går - allt för att vi ska kunna ha kvar Moses.....annars får min sambo flytta :)
    Naglarna är verkligen supersnygga!
    Ha det så bra och var rädd om dig!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Hej, tack sötisar!
    Ja sibirisk katt är det jag hoppas på nu men inte förrän till nästa höst i så fall :-)
    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Hej,

    jag såg hur mysigt Smirre fått det med en kompis hos din bror. Förstår hur du saknar honom men vilken tur i oturen att han funkar så bra med deras katt. Han trivs och du får träffa honom. Apropå kattallergi så har jag hört en sak som ni i alla fall kanske kan kolla/testa:

    http://www.sibiriskkatt.nu/faq.htm

    En familj jag känner fick ge bort sina katter pga av allergi hos det ena barnet, de har nu 2 st sibiriska katter och det går bra för dem.

    Man kan också försöka få remiss till att vaccinera sig mot katt-allergi. Detta är ju inget som läkaren gärna gör för att man sedan ska skaffa katt, och de brukar säga att man aldrig ska skaffa djur om man är allergisk. Det tar också flera år att gå igenom vaccinationsprogrammet, men ni kan ju i alla fall kolla upp det!

    Det gläder mig att se hur du förutom det här med Smirre verkar ha det så bra just nu,

    Kram

    Åsa

    SvaraRadera
  6. Ah läser de andra kommentarerna nu och ser att sibiriska katt tipset redan fanns :) Hoppas något ordnar sig, jag älskar också djur och bor med 2 allergiska ... /Åsa

    SvaraRadera