onsdag 30 november 2011

Middag


God kväll!
Ovan ser ni dagens meny, detta var min middag igår, lunch idag och middag idag.
Alltså jag har ätit tre portioner av detta(ris, kyckling och bacon), däremellan har jag druckit två koppar oboy och ätit kanske åtta mackor ljust bröd med ost eller jordgubbssylt oh och inte att förglömma två kiwis.
Detta är väldigt mattypiskt för mig och typ det jag klarar av....

Ok nu vill jag varna för ett säkert ganska negativt inlägg men detta är min blogg och mitt liv så jag skriver det jag vill och tänker på just nu.

Idag har det varit mycket cancertankar, brukar lätt bli så när det närmar sig en koll hos Radiumhemmet och speciellt när jag ligger hemma sjuk.
Att vara sjuk påminner så mycket om just cancertiden, då jag bara orkade ligga i soffan eller sängen, lyckades jag utföra en hushållssyssla nån dag var jag överlycklig att jag klarade det.
Jag är ofta livrädd för att bli få cancer igen, och ja nu när jag tänker efter är det ju ca en vecka sedan min komigång vän dog av just cancer, ursprungligen livmoderhalscancer....

Det är så otroligt stressande att hela tiden ha detta i bakhuvudet, när jag var mitt uppe i cancern tänkte jag att ja men när detta är över så återgår ju allt till det normala igen.
Men det kommer det aldrig att göra, på både gott och ont.
Dock har jag ju tagit tag i detta nu och träffar en psykolog just för att kunna hantera cancerperioden och livet efter.
Så jag förväntar mig resultat framöver :-)

Mina matbesvär är nog en stor del av det som gör att jag blir sjuk så ofta, om kroppen inte kan ta upp näring hur ska den då klara sig mot virus mm?
När jag träffar min läkare den 13:e (bra datum jag vet) så ska jag se om jag inte kan få näringsdrycker utskrivna så jag får i mig det jag behöver.
Kanske skulle jag kunna bli lite piggare och få mer ork då också.

Det känns ofta som att jag verkligen borde göra något av mitt liv men vad och hur?
Jag orkar ju inte nånting och blir bara sjuk hela tiden, det är ju knappt så jag orkar med mitt jobb.
Jag skulle vilja ha en så mycket mer aktiv fritid, typ träningen!
Jag skulle verkligen vilja satsa på träning men fasiken kroppen pallar ju inte.

Och dessutom det är jäkligt dyrt att behöva ha karensdagar varje månad, ibland två karens per månad... blä så blir det ju nu, denna månad har jag två karensdagar...suck
Ok som sagt jag varnade för negativt inlägg men så är det ibland upp och ibland ner.
Jag hoppas på att jag mår bättre imorgon för då syns plötsligt alla möjligheter igen :-)

Mål för 2012 = 53-55 kg och en stark vältränad kropp :-)

Kram



Published with Blogger-droid v2.0.1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar