måndag 5 september 2011

Älskade Smirre!


Detta är otroligt tungt....
Jag måste hitta ett nytt hem till min älskade underbara Smirr...

Min andra älskling, David, är ju allergisk.
Det har funkat hyfsat men blivit lite värre med tiden och läkaren har nu starkt avrått honom från att bo med en katt.
Och ja David kommer ju före Smirre.
Men det känns helt sjukt hårt, jag kan inte fatta det...

Fan vi skulle ju haft säkert 15 år till tillsammans.

Ja vi får se vart han hamnar nu, men jag vill inte att han hamnar hos nån jag inte känner eller i något hem som inte känns helt hundra för mig.
Två alternativ verkar finnas nu, antingen så flyttar han "hem"igen alltså till Jim, eller så får han bo hos min bror ett tag.
Usch inget känns bra men de alternativen är överkomliga.
Då vet jag att han har det bra i alla fall.

Som ni ser på bilden är jag inge vidare pigg efter detta samt renoveringen.
Usch ja, gråter mest hela tiden när jag ser eller tänker på min lilla smirr, vad ska hända nu...
Nej fy detta önskar jag ingen...
Har svårt att prata om detta nu så ha föreståelse för det.
När jag accepterar situationen och vet lite mer hur det kommer att bli kanske det börjar kännas lättare igen..

Kram


Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar